Bleach

Un exemplu decent dacă vrei să știi ce încercau să atingă animele mainstream din anii 2000
14 aprecieri
Cine știe? Poate ochiul meu e mai critic ca al altora, dar Bleach nu este pe departe un anime perfect. Trebuie să recunosc că are calitățile lui dar are și multe defecte. Pe cât Soul Society și Hueco Mundo sunt niște concepte foarte tari, Soul Society Arc fiind foarte bun, pe departe apogeul serialului, pe atât de tare mă deranjează lipsa unei povești interesante după ce Soul Society Arc se termină. Mai exact structura începe să se repete, un alt personaj fiind răpit și trebuind salvat, în loc să aducă idei noi și interesante la lumină. După ce acel personaj este răpit calitatea poveștii continuă să degradeze până în punctul în care trebuia să sar prin episoade deoarece protagoniștii purtau niște bătălii lungite și inutile cu niște antagoniști jenant de slabi și plați ca personaje. Dar cred că am comentat destul. Ce e bun la poveste? Ei bine, însuși Soul Society Arc. Îmi place că aduce idei noi și inovative și că acest Soul Society are propriile lui reguli și politică. Faptul pe care l-au decis poate este considerat malefic și nedrept de către protagonist, dar așa stă treaba în Soul Society. Iar conspirațiile și eventuala trădare a unui anumit personaj (evit spoilerele pe cât se poate posibil) m-au intrigat până la capătul arc-ului. Dar, dacă nu v-a plăcut Soul Society Arc vă recomand să săriți peste multe dintre episoadele de mai târziu deoarece devine mai slab de aici numai pentru a deveni din nou mai bun odată cu războiul pentru orașul Karakura.

Cât despre personaje, am sentimente mixte. Pe cât Ichigo este un protagonist decent iar căpitanii de brigadă sunt super tari și interesanți, pe atât de enervante și inutile sunt cele 3 personaje principale, poate nu Ishida pentru că el este mai interesant și va juca mai târziu un rol important în poveste. Inoue Orihime este ”domnișoara în primejdie” iar Sado Yasutora e cel mai inutil personaj secundar care nu servește nici un scop în poveste. El mereu se află în fundal ajutând și el cât poate, ceea ce mă irită deoarece puteau să-l facă mai interesant.

Pentru un anime care este concentrat în jurul luptelor, Bleach are niște lupte foarte slabe. Protagonistul se află în fața unui inamic portretizat ca fiind mult mai puternic ca el. Inamicul îl rupe din bătaie, dar deodată, protagonistul găsește o putere lăuntrică pentru a învinge inamicul până când dispare tensiunea. Trebuie să recunosc că acest lucru este explicat în detaliu mai târziu ca o scuză pentru lipsa de strategie din lupte. De asemenea, sistemul de puteri nu permite lupte creative, ci este bazat specific pe power-up-uri, mai exact creșterea nivelului de putere brută a sabiei numită zanpakuto.

Coloana sonoră, trebuie să recunosc, la început nu mi-a plăcut. Mi se părea nepotrivită situațiilor și de-a dreptul bizară. Dar odată ce te obișnuiești cu ea devine interesantă. Cât despre introduceri, nu prea mă dau în vânt după ele și sar peste.

Animație. Animația este un factor important pentru că, până la urmă, animele sunt animate. Logic. Iar animația din Bleach, chiar dacă la început e înțepenită, e absolut fantastică pentru vremurile ei. Este foarte dinamică și consistentă

Concluzie: Bleach este un anime ce merită văzut dacă ești un fan al luptelor, mai ales cele lungi, și pentru a vedea ce încercau să atingă animele mainstream din anii 2000. Are și calități și defecte, așadar este un produs imperfect dar decent și interesant.
Concluzie generală: Serie acceptabilă pentru fanii genului.
Sâmbătă, 1 mai 2021
M-a-r-c-o, Okinaki, Sithlord, Airwaves, MiYao, Cristian7922, Andrei0017834, bogdandey, MMaraMaria, Raluca-Sav15, Sunttoni, TheHonestKid, Almanda, Ral