Shingeki no Kyojin - Recenzie
Cum a inceput:
In jurul anului 2016, imediat ce am terminat marele Naruto, un amic m-a anuntat ca de aproape 3 ani exista o serie care a avut un succes colosal la debutul primului sezon, seria numindu-se Shingeki no Kyojin sau Attack on Titan. Cand am auzit, nu eram foarte surprins dar am inceput sa o caut si sa imi fac o idee daca totusi merita vazuta sau nu. In continuare va las cu recenzia mea si veti decide voi daca va merita sa o urmariti.
Povestea:
Actiunea este orientata in jurul unui corp de antrenament numit 104 din care fac parte personajele principale ale seriei. Acestia antrenandu-se pentru a putea manevra un echipament complex ce ii va ajuta in lupta impotriva titanilor pentru a isi recapata teritoriile pierdute in fata lor. Povestea este un conglomerat de genuri literare, se imbina diferite polemici care isi au locul si lumea noastra precum: politica, diferente ale statutului in societate, etc. Fiind bine conturata povestea ofera privitorului o stare de curiozitate atunci cand se intrerupe brusc episodul terminandu-se cele 20 de minute. Omul a fost inca de la inceput nimic altceva decat ceva putin mai diferit de restul animalelor, pastrandu-si instictul de conservare si mai ales "pacatul" curiozitatii, se stie ca e bine sa fii curios dar nu prea mult. Tema generala a actiunii este lupta pentru libertate si atunci cand iti castigi libertatea afli ca defapt esti mai inchis in colivie decat inainte, cam asta am simtit privind sezon dupa sezon, nimic din ce afli nu va fi decat o parte din intreg nu si tot raspunsul.
Personajele:
Aici, fiecare poate sa isi aleaga personajul preferat din serie si credeti-ma aveti de unde, evolutia personajelor in poveste si modul in care sunt concepute te face sa te atasezi de serie tot mai mult.Vorbind de antagonisti, in aceasta este putin mai complicat. privind actiunea din spate nu poti spune ca exista o parte buna si una rea, fiecare avand propria dreptate. Deci inca o data esti liber sa crezi ceea ce vrei, si deci este foarte bine avand in vedere tema libertatii.
Animatia:
Animatia din punctul meu de vedere, alaturi de coloana sonora ridica categoric absolut toata povestea, este foarte important sa arate bine ceva ca sa iti si placa, corect? Grafica este una plina unde personajele par chiar sa prinda viata, lucru ce l-am apreciat cu deosebita placere la studio-ul WIT. Acestia au animat primele 3 sezoane, iar al 4-lea este animat in continuare de MAPPA, care aduce in sezonul 4 in ciuda programului strict impus o grafica noua, ce este drept, diferita fata de cea cu care suntem obisnuiti, dar sincer parca este mai realist si nu am nimic de reprosat, atata timp cat seria a inceput in 2013 si distanta dintre sezonul 3 si sezonul 4 a fost mai mica decat diferentele de la sezoanele precedente.
Coloana sonora:
Asa cum am specificat si la animatie, coloana sonora este in stransa complementaritate cu grafica, iar explozia audio-video este desavarsita. Muzica din aceasta serie mai ca nu iti ridica si ultimul fir de par de pe spate atunci cand este plasata cu finete in cele mai bune momente. Chiar recomand sa ascultati variantele intregi ale pieselor: "Vogel im Kafig", "Atˈæk 0N Tάɪtn | Attack on Titan", "Eye Water" si "Cóunter・Attàck-Mˈænkάɪnd | Counter Attack-Mankind", pe care eu le gasesc cele mai patrunzatoare.
In concluzie, Shingeki no Kyojin este si va ramane neschimbat la locul sau de onoare ca o capodopera a ceea ce inseamna anime: poveste, muzica, grafica, personaje. Nu poti decat sa te inclini in fata geniului autor Hajime Isayama care a scos creionul si nu a facut decat sa isi exprime gandurile pe foaia alba. Indemn pe toata lumea care citeste aceasta recenzie sa urmareasca aceasta serie daca nu a facut-o deja.
Luni, 1 martie 2021
Ovidiu12, Airwaves, mmincu32, Vladisky, DreaM-Kun

30