Naruto Shippuden

7 aprecieri
Când începi să vorbești despre unul din anime-urile care se afla în BIG TREE trebuie să te aștepți la păreri împărțite, bine că la recenzii nu există posibilitatea de a da o replică. Bazându-mă pe acest aspect mă pot aventura în ale literaturii magie.
Voi avea un început de bază care exprimă clar seria pe care o consider cea mai bună dintre cele 3, adică 2 că nu am văzut încă One Piece și nu-mi pot permite să fiu atât de impertinent. Dintre Bleach și Naruto, eu prefer seriile Naruto, respectiv Naruto Shippuden! Pentru mine, Naruto OG a reprezentat fenomenul care m-a adus în acest frumos univers al anime-urilor. Am avut oportunitatea de a vedea anime-ul încă de când era difuzat și pe canalele din România, păcat că au existat unele persoane care l-au consider prea neadecvat pentru a fi difuzat la ore acceptabile, urmând ca mai apoi în lipsă de audiență să se renunțe la difuzarea acestuia. Sunt puțin trist pentru cei care nu au apucat acele vremuri iar ulterior văzând primele episoade din Naruto OG au ajuns să îl clasifice ca fiind un anime slab, ei făcând comparație între un anime care și-a avut debutul în 2002 cu altele care sunt din timpuri cu posibilități mult mai avansate pentru a realiza ceva mai bun la nivel de animație și grafică dar mai prost la nivel de poveste și dezvoltare a personajelor. Îi înțeleg oarecum, dacă nu ai avut acel anime ca punct de start sau dacă nu l-ai vizionat în timpurile de care aparține este destul de dificil să te apuci să vizionezi 720 de episoade, 11 filme și alte câteva OVA-uri, acestea având un început cu o calitate mai redusă a animației. Odată ce vor vedea o gamă mai largă și vor pătrunde ceva mai mult în lumea anime-urilor,sunt sigur că vor învăța să fie ceva mai indulgenți la adresa animației și mult mai atenți la poveste. Dacă nu li se trezește interesul de a vedea un anime din big three sau unul cu multe episoade, este evident că nu prea înțeleg sau nu simt plăcerea de a viziona un anime și de a dori să știi cât mai multe detalii despre povestea principală. Revenind la anime-ul propriu-zis, nu este doar preferatul meu din big three sau punctul de start, seriile Naruto sunt capul listei printre preferințele pe care le am. Da, știu, anime-ul are multe episoade filler dar nu sunt doar de umplutură, fiecare are câte un detaliu sau mai multe care se vor dovedi a fi utile în înțelegerea cu o acuratețe cât mai mare a poveștii. Sunt și unele arc-uri filler care sunt de calitate, chiar dacă nu fac parte din povestea principală acestea nu sunt nesemnificative ci ajută într-un procentaj mai mic sau mai mare cursul dezvoltării personajelor. Personal, eu apreciez și arc-urile filler deoarece ar deveni ușor monoton să fie concentrat doar pe povestea principală, câteva pete de culoare nu fac decât să îmbunătățească și să reîmprospăteze atmosfera. Adică, cred că sunt mulți care se simt nașpa după ce se termină seria sau vor mai mult, dar când primesc câte un filler fac fițe și vor să fie doar povestea principală ca să o termine repede și apoi se găsesc în situația respectivă. Am trăit și eu sentimentul de goliciune după ce am terminat seriile Naruto deși n-am sărit episoadele filler. Cred că acest sentiment îl ai atunci când au existat unele elemente care te-au impresionat și dorești să le revezi cât de mult este posibil (ca și cazul meu, după ce am terminat i-am dat rewatch).
Anime-ul scoate în evidență o poveste care are un început trist dar se dezvoltă într-o adevărată operă de arta plină de o gamă largă de sentimente, treci de la un zâmbet larg până la ureche direct la un plâns în hohote. La nivel de lupte putem spune că are tot ce-i trebuie, de la motivația unei lupte până la calitatea și inovația acestora. Factorul "epic" este la el acasă când începe o luptă în acest anime. Acțiunea are loc într-un univers prenominat al abilităților create și utilizate cu ajutorul elementului cheie "chakra". Există sistemul de rank up (ca și grad de importanță într-o societate, nu în idea de level up...a nu se face confuzie) care se bazează pe numărul de tehnici și cantitatea de chakra pe care le poți înmagazina în decursul unor ani de antrenament și diverse examene cu ajutorul cărora ți le poți pune în evidență. Fiind o lume ninja existenta unor academii în domeniu nu este deloc un factor anormal. MC-ul nostru își face debutul fiind încă în anii de academie ca mai apoi să treacă prin acel sistem de rank up pentru a-și îndeplini visul de a fi acceptat de ceilalți (de ce vrea el să fie acceptat de ceilalți puteți înțelege doar privind cursul poveștii, baftă!). Anime-ul se axează atât pe dezvoltarea puterii MC-ului dar și pe dezvoltarea socială a acestuia și crearea unor legături de prietenie. Pe lângă dorința de a fi acceptat, MC-ul mai are parte și de un rival cu care are o relație ceva mai dificilă și plină de evenimente. Odată cu trecea anilor atât MC-ul cât și villaini devin tot mai interesanți și îți cresc dorința de a afla cât mai multe detalii și de a viziona cât mai repede celelalte episoade. Povestea se întinde pe o mulțime de arc-uri care se dovesc a fi de o intensitate deosebită iar personajele prezente creează tot felul de sentimente atât MC-ului cât și nouă privitorilor.
Mi-aș fi dorit să vorbesc mai în detaliu dar aș fi riscat să aduc prea multe spoilere și știu că acest aspect nu place nimănui, inclusiv mie. Mulțumesc echipei care a lucrat la traducerea acestor serii și celor care s-au apucat să corecteze Naruto OG! Multă baftă în continuare și stați cât mai safe pentru a ne putea oferi cât mai multe anime-uri de calitate!
Luni, 27 iulie 2020
Bog, Annefan, oviddiu20-naruto, 50Mihai50, Yuriteo, alucorbea, uchiha--itachi

42